Rebut Peluang Menjadi Usahawan Muda

5:06 AM

Assalamualaikum & hello there,

Sejak dah habis study akhir Julai & bakal konvo tahun depan, BBL kerja part time area kawasan rumah sementara nak tunggu kerja tetap jatuh ke riba. Tahun 2015 ini agak mencabar bagi graduan sebab peluang pekerjaan setaraf dengan pendidikan dah susah sangat nak dapat selain kena compete dengan ex-graduan tahun lepas, tahun lepas lepas & yang dah lama tanam anggur. Oh menakutkan bila sebut 'tanam anggur' ni. 

Waktu tahun akhir semasa diploma hari tu ada subjek 'Entrepreneurship' - memang wajib kena ambil kepada semua student sem last diploma. Bila sambung degreee pun masih ada lagi subjek entrepreneur. Sekarang ini pun tengah simpan duit untuk start business esok-esok.

BBL ada satu berita baik nak share untuk korang yang berminat nak jadi usahawan muda. Bak kata ustaz Azhar Idrus, 99% rezeki kan datang dari berniaga. So ini mungkin satu peluang bagus bagi korang startup business kecik-kecik sementara tunggu dapat offer kerja lain atau sesuai sebagai kerja part time.  


Portal usahawan.com ●
Usahawan.com Sdn Bhd merupakan syarikat 100% milik Bumiputera, (sebelum ini dikenali sebagai Evora Marketing yang ditubuhkan pada tahun 2005). Ia merupakan projek keusahawanan rakyat Malaysia yang  sesuai dengan standard dan citarasa pasaran tempatan.
“Mencipta Peluang Perniagaan Baru untuk Peniaga Kecil dan Sederhana” merupakan motto usahawan.com. Ini mendorong sikap sering berinovasi bagi mencipta peluang perniagaan baru disamping membantu mengembangkan perniagaan anda terutama anak muda.
● Mengapa perlu memilih Usahawan.com sebagai rakan perniagaan korang? 
Sebab 1: Syarikat Milik Penuh Bumiputera

Usahawan.com menjurus ke arah menjadi penyedia peluang perniagaan yang serba-boleh dan berkesan di negara ini. Hasrat usahawan,com adalah untuk membantu peniaga kecil & sederhana, terutama pesara, graduan, bakal usahawan untuk memiliki dan mengendalikan perniagaan yang berjaya dan berkembang maju.
Sebab 2: Pengimport/ Pembekal Secara Langsung & Memiliki Kilang Sendiri

Kesemua produk diperolehi secara langsung daripada kilang, pengeluar dan pengimport. Kami juga memiliki kilang pengeluaran produk berasaskan makanan yang telah mendapat pengesahan halal dari JAKIM. So tak payah risau mengenai bahan asas business korang tu. 
Sebab 3: Bukan Sistem Francais
Tawaran kesemua pakej perniagaan kami adalah bukan francais. Oleh itu, jimatkan sebahagian besar dari wang anda daripada membayar yuran untuk francais, bayaran royalti bulanan dan lain-lain kos. Anda tidak akan terikat dengan pelbagai sekatan sistem francais dan mempunyai kebebasan untuk menggunakan kemahiran untuk memasarkan produk anda sendiri.
Kami tidak mempunyai halangan untuk anda menggabungkan perniagaan yang lain dengan produk kami, bahkan menggalakkan anda untuk berbuat demikian untuk memaksimumkan keuntungan perniagaan anda.
Pakej perniagaan yang ditawarkan oleh Usahawan.com pula sesuai untuk diniagakan secara part-time atau full-time samada di rumah, kedai, kiosk, karnival, ekspo, pejabat, sekolah, kolej, universiti mahupun secara online bergantung pada jenis perniagaan yang dipilih.
Sebab 4: Harga yang Berpatutan & Mampu Milik
Semua produk yang dijual dengan harga berpatutan yang mampu dimiliki segenap lapisan masyarakat.
Sebab 5: Latihan Percuma
Kami memberi demo & latihan secara PERCUMA berdasarkan permintaan yang akan diadakan di pusat latihan kami di Senawang, Negeri Sembilan.
Sebab 6: Sokongan Selepas Jualan
Kami tidak membiarkan anda berlalu begitu sahaja selepas membuat pembelian. Selagi mana yang anda diperlukan, kami menawarkan khidmat bantuan teknikal dan khidmat nasihat secara berterusan.
Business apa yang ada? ●

Ada dua jenis peluang pernigaan korang boleh terokai. Itu pun senang nak jual sebab dah famous amous. 

☉ Makanan

☉ Perkhidmatan

Dengan pakej di atas, jangan cakap budak u je boleh berniaga bah kan suri rumah atau sesiapa boleh jalankan business simple. Lagi untung jika kawasan rumah berdekatan dengan sekolah, universiti, taman permainan atau kawasan tumpuan pelancong. Ha, budak u pun boleh jugak start business mug untuk kelab, kelas, persatuan atau cenderahati sempena musim konvo kan.

Oh bajet oh bajet ●

Tak perlu modal banyak nak start up satu business dengan usahawan.com. Betul & percayalah dengan modal sebanyak RM850.00 korang dah boleh mula berniaga waffle bubble atau RM550.00 untuk business card. Sikit je kan modal permulaan tu & boleh terus buka kedai sendiri.


Bahan dah ada tapi macam mana nak mula? ●

Jangan risau kerana setiap pakej perniagaan lengkap dengan bahan asas termasuk tutorial kit iaitu panduan manual & CD video panduan. Korang just follow bulat-bulat je. ATAU jika nak tambah kreativiti pada makanan waffle pun tak jadi masalah. Terpulang kepada diri sendiri kasi bombastik. Kemudian promote dalam facebook, instagram, shout out dalam whatsapp group. 


Berminat nak mula business? ●

Buka laman web http://www.usahawan.com/ & kemudian pilih jenis perniagaan mengikut minat serta bajet korang. Pastu buat pembayaran seperti di bawah



Nak tahu apa lagi jenis perniagaan mudah lain yang boleh korang cuba, terjah aje usahawan.com untuk senarai penuh peluang usahawan. Paling penting jangan mudah berputus asa. Dalam portal usahawan.com pun ada tips & motivasi untuk korang baca. Jika ko rajin, boleh pergi sendiri ke pusat jualan usahawan.com sebab dorang pun boleh bagi penerangan lebih jelas. 

Check out usahawan.com sekarang ya


Sekarang ini hingga hujung tahun 2015, usahawan.com sedang mengadakan promosi khas untuk pakej terpilih pada harga diskaun. Rugi tak rebut peluang murah ini sementara masih ada.


BBL ~ berminat pulak nak berniaga
(っ- ‸ - ς)

Ai tak kan baca sorang je..kongsillah dengan kawan-kawan di....

You Might Also Like

3 Budak Suka Minum Bandung Laici

  1. Menarik bisnes waffle pun menarik. Ada yang dah berjaya dengan jual waffle. Ok nak gi usahawan.com nk tengok apa bisnes yang kena dgn minat

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt. Ada seorang lelaki Melayu dari asnaf fakir miskin bernama Saudara Adila Bin Suboh. Dia berasal dari Melaka. Dia berumur 44 tahun. Dia tidak mempunyai rumah dan kenderaan sendiri. Dia sentiasa berada dalam keadaan daif dan hidup dalam serba kekurangan. Dia tidak mampu menyara keluarganya kerana kesempitan wang. Adakala dia tidak makan dan mandi beberapa hari. Dia mengharapkan belas kasihan dari orang yang prihatin dengan keadaan nasibnya. Sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan wang secara ikhlas, boleh derma ke akaun maybank 151089317354 Adila Bin Suboh. Sumbangan anda dapat meringankan beban orang yang memerlukannya. Terima kasih.

    ReplyDelete