6, 000 pelari sertai IJM LAND HALF MARATHON 2016 Di Seremban 2

12:16 AM

Assalamualaikum & hello there,

Bila last korang join larian marathon?
Rentas desa time sekolah jangan cakaplah, zaman itu sudah berlalu..



Baru-baru ini pada 15 Ogos 2016 lepas telah berlangsung IJN Land Half Marathon yang disertai oleh 6 000 peserta dari pelbagai lapisan masyarakat. Sangat meriah sejak jam 6 pagi semua pelari berkumpul di Dataran Centrio Seremban 2. Sudah masuk tahun kelima penganjuran , larian tahunan ini terus menarik penglibatan dan minat di kalangan masyarakat yang aktif bersukan. Kebanyanyakan peserta datang dari sekitar Seremban 2 dan kawasan kejiranan termasuk dari luar Seremban.
Dengan pengenalan trek laluan baru sepanjang 21 km tahun ini, IJM Land Half Marathon dianggap sebagai salah satu acara larian tahunan yang paling dinanti-nantikan di rantau ini, dan berfungsi sebagai platform untuk IJM Land untuk membawa bersama-sama rakyat Seremban 2 di menyokong gaya hidup yang positif. Cayalah IJM sangat menyokong aktiviti sihat kepada penduduk komuniti Seremban 2.

" Sejak penganjuran marathon IJN Land, acara ini telah menarik minat ramai pelari dan pelari pemecah rekod, serta mereka yang gemar berjoging. Kami beruasaha memjadikan acara ini bukan sahaja platform untuk pelari tetapi untuk mengukuhkan ikatan masyarakat dan membawa orang ramai dari semua lapisan masyarakat bersama-sama untuk menikmati sukan , sama seperti slogan kami tahun ini: ‘Run Together, Bond Stronger’,"kata Encik Edward Chong , Pengarah Urusan IJM Land Berhad.

Beliau menambah bahawa larian tahun ini turut menyokong dua badan amal tempatan yang remarkable, iaitu Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan ( Hospice ) dan Persatuan Penyakit lysosomal Malaysia ( MLDA ).

Kategori Challenge Trophy - IJM Land Half Marathon Challenge Trophy - telah diperkenalkan buat kali pertama tahun ini, dengan tujuan untuk meraikan pelari terpantas. Piala Pusingan akan diberikan kepada peserta yang paling cepat dan wanita yang mampu bersaing dalam kategori masing-masing selama tiga tahun berturut-turut.


Yang Berbahagia Dato Soam Heng Choon (kanan), Ketua Pegawai Eksekutif & Pengarah Urusan IJM Corporation Berhad bersama pelari terpantas IJM Land Half Marathon 2016 Lim Khon Seng (kiri) dan Danielle Nant (dua dari kanan).


(dua dari kanan) En Edward Chong, Pengarah Urusan IJM Land Berhad dengan 5 pemenang utama bagi kategori 21km Lelaki Terbuka.

Selain daripada kategori 21km (Half Marathon) untuk lelaki dan wanita yang berusia 18 tahun ke atas , terdapat juga 10KM kategori untuk kanak-kanak lelaki junior dan perempuan berusia 12 hingga 17 tahun , dan juga sebagai kategori Fun Run.


Semua peserta mendapat beg cenderahati dari Penaja Platinum, BMW Welt Millennium Seremban, custom-made Medal Finisher dan sijil. Sementara itu, pemenang pertama hingga kesepuluh dalam semua enam kategori menerima cermin mata Sworke Optimus (dua bingkai dengan kanta Revo).

Tidak terhenti disitu, pengunjung dan peserta juga di raikan dalam karnival dengan popcorn, gula-gula kapas , belon badut dan banyak lagi secara percuma. Terdapat juga pelbagai aktiviti lain yang disediakan termasuk pemeriksaan kesihatan percuma , pemeriksaan tulang belakang percuma dan cek postur , serta photobooth percuma untuk pelari . Terdapat juga hadiah cabutan bertuah yang lumayan bernilai lebih daripada RM 25,000 termasuk sepuluh pasang Sworke Primus dengan kanta polarisasi dan hadiah utama Apple iPhone 6S dan TV LG LED Smart.

IJM Land Half Marathon di taja oleh BMW Welt Millennium Seremban, Sworke , TDK , 100 Plus, Ice Mountain, Mydin, Matrix, Yakult, McDonald dan Spine & Joint. The IJM Land Half Marathon 2016 juga disokong oleh rakan kongsi media Sin Chew Daily , SEHAT rakan Pusat Perubatan , rakan teknikal The Event Crew (TEC) dan pakaian rasmi , Reverse.


Jom, sama-sama kita bersedia. Tahun depan kita join marathon 21 KM bersama-sama. Bersiap sedia bermula dari sekarang dengan latihan larian dan amalkan gaya hidup sihat. Nobody know, korang mungkin berjaya menjadi pelari terpantas pada acara marathon tahun hadapan. Chaiyok


Untuk info lanjut IJM Land Half Marathon 2016 ini, jom layari> www.ijmlandrun.com

Antara blogger yang hadir semasa majlis Half Marathon tempoh hari. Oh kami tak sempat nak berlari, terus menang pose depan finish line.


BBL ~ Jumpa lagi tahun depan 13 Ogos 2017
(ρ)

Ai tak kan baca sorang je..kongsillah dengan kawan-kawan di....

You Might Also Like

3 Budak Suka Minum Bandung Laici

  1. Tahun depan ada lagi ek? Kena join jugak nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada setahun nak prepare.. haritu my crush pun dah announce tarikh untuk next year :p

      Delete
  2. x pernah join marathon.. sekolah punya merentas desa pun x pernah join sbb jadi team pasukan pertolongan kecemasan.. padahal alasan je x mau lari.. hehehe

    ReplyDelete