Peraturan & Tips Movember

11:03 PM

Assalamualaikum & hello there,


Bulan November dah dekat dan ia juga masa untuk menyambut Movember! Sama seperti kempen kesedaran kanser payudara atau bulan “merah jambu” untuk wanita, Movember adalah salah satu cara lelaki menyokong program kesedaran kanser prostat bermula dari 1 November dengan “membela” misai . Jadi, anda sudah bersedia untuk melompat dan show off misai yang menarik? Jom terus membaca pelbagai cara, tips dan petua khas untuk anda!


Peraturan Movember
  1.  Anda MESTI bermula dengan muka yang bersih. Cukur semua misai hingga licin, tiada rasa kesat kesan cukur, pastikan tiada satu misai tertinggal. Oh rasa seperti anak teruna zaman sekolah.
  2. Tiada janggut, goatees atau palsu (ya, mungkin boleh beli di kedai). Kekalkan komited untuk misai untuk sendiri.
  3. Biar misai tumbuh dengan sendiri & kemaskan elok-elok. Jangan bagi serabai. Itu sahaja syarat mudah & peraturan terakhir

Petua & Tips Movember:
  1. Guna pisau cukur baru yang bersih dan berkilat untuk mengelakkan misai tunggul dan tumbuh ke dalam. Tiada yang lebih buruk daripada berkembang daripada bermisai atas permukaan kulit beralun.
  2. Sapu shaving oil atau cream shave sebelum bercukur. Ini untuk penjagaan selepas bercukur. Anda inginkan permukaan kulit misai lembab & tidak kemerahan kan.
  3. Setelah Stache berkembang, anda perlu trim. Tiada siapa yang suka misai serabai. Trim mengikut panjang, bentuk dan gaya di ingini.
  4. Styling Stache adalah perkara lain. Jika anda malas, ditch styling dah okay. Namum jika anda mementinkan penampilan bergaya, gunakan styling wax.
  5. Oh jangan lupa bagitahu kawan, housemate atau boss tentang Movember. Pastikan mereka bersama start cukur misai pada 1 November ini dan enjoy saat anak stache tumbuh hari demi hari.
Sekarang anda sudah tahu apa itu Movember dan bagaimana untuk menyertainya. Sebelum bulan November tiba, apa kata kunjungi mens grooming online untuk bersiapa sedia!

BBL ~ Ayuh Adams!
(^_^)/~

Ai tak kan baca sorang je..kongsillah dengan kawan-kawan di....

You Might Also Like

2 Budak Suka Minum Bandung Laici

  1. dari dulu sampai sekarang, rasanya dah beratus kali cukur. tapi misai tak mahu juga lebat. jangut pulak ada 2-3 helai je. dah pakai macam2 minyak, ubat. tak juga nak lebat. hmm..

    http://www.ceritaejoy.com/

    ReplyDelete
  2. 0ll rait.

    cukur jangan tak cukur.
    buang semua.

    ReplyDelete