Perfume PAPAHUG & MAMAKISS Tahan 24 Jam

1:51 AM

Semua orang suka berbau wangi bukan? Tambah lagi bila lepas waktu kerja pukul 5pm tu. Kalu naik kereta sendiri atau bawak motor mungkin anda tak kisah bau badan selepas seharian bekerja. Namun bagi mereka yang balik kerja dengan public transport macam LRT, bas, tumpang kereta officemate atau Grabcar, bau peluh badan mungkin akan membuatkan diri terasa tak selesa. Yelah kalu boleh biar orang berbau harum bila melintas depan penumpang lain kan.

Korang nak tahu tips agar perfume favorite tahan lama dari pagi sampai petang? 

1. Pakai lotion sebelum sembur minyak wangi

Jika kulit anda jenis kering, sapu lotion dahulu kemudian baru spray perfume. Sebabnya kulit berminyak membantu mengekalkan wangian tahan lebih lama

2. Sapu Vaseline pada nadi boleh membuatkan perfume tahan lebih lama

3. Jangan simpan minyak wangi dalam bilik air atau tempat yang lembab dan panas

Letakkan perfume di kawasan kering seperti meja solek dan jauhkan dari tingkap kerana haba, cahaya dan kelembapan boleh memecahkan partikel minyak wangi dan mengurangkan kualiti wangian. Sebab itu kalu korang perasan minyak wangi bila terdedah pada cahaya matahari terlalu lama akan menjadi "keras" atau bau tidak sama.

4. Sembur perfume selepas mandi dan sebelum pakai baju

Jangan sembur minyak wangi pada baju sebaliknya sembur pada badan selepas anda selesau shower!

5. Jangan lap perfume di pergelangan tangan

Ha, ni mesti korang selalu amal kononnya nak bagi bau perfume sebati dengan badan. Sebenarnya lap perfume akan membuatkan wangian tidak tahan lama.

Tips kat atas boleh amalkan tapi jika anda yang jenis 5 hari pertama je amal kemudian lupa elok guna je perfume terbaru Shidie Sahaq - PAPAHUG dan MAMAKISS terbaru dalam pasaran. 


Wangian PAPAHUG berinspirasi wangian kaum Adam manakala MAMAKISS diilhamkan wangian kaum Hawa. Kedua wangian ada kualiti EDP dengan kepekatan hingga 65%-75% menjadikan perfume inspired ini lebih pekat compare wangian lain dalam pasaran. Perfume oil ini diimport dari negara France, Swiss dan German kerana kualitinya sama seperti dijual dalam butik original. Ha tak payah bazir beli perfume mahal-mahal kerana wangian PAPAHUG dan MAMAKISS dah setanding. 

Perfume PAPAHUG untuk lelaki

MAMAKISS untuk kaum wanita

Anda juga tak perlu kuathir kerana perfume inspired ini boleh dibawa solat dan tiada alkohol dalamnya. Pastinya menjadi pilihan sesisi keluarga untuk kekal wangi dari siang hingga malam. 


Dalam mempromosi wangian trendy ini, Shidiesahaq melibatkan beberapa artis tempatan seperti Azhar AF (bekas anggota Azheal), Taufik Ola Bola, Syura Badron dan Lan Kristal. Boleh rujuk instagram dorang tengok posting memuji wangian PAPAHUG dan MAMAKISS ni. Selain tu, video klip single terbaru penyanyi Linda Eva juga berjudul Bulan Rindu juga menampilkan wangian Shidiesahaq. 

Antara wangian yang sedang hangat dipasarkan sekarang

1. Dunhill Desired Red
2. Dunhill Desired Blue
3. One Million
4. 212Sexy
5. Jadore
6. Forbidden Rose
7. Be Delicious
8. Midnight Fantasy
9. Purr
10. Bombshell
11. Gucci Flora
12. Hugo Boss Red

Tidak sekadar mengeluar wangian tahan lama, Shidiesahaq juga ada produk Hibers Spray khas buat pengguna wanita berhijab.  Dengan hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti avocado oil, peppermint essential, fragrance oil dan permittef emulsifier pastinya memberi kesegaran kepada rambut sewaktu bertudung. 


Harganya cuma RM 69 (Semenanjung) RM75 (Sabah/Sarawak). Mesti dapatkan satu untuk pastikan rambut maintain segar tanpa bau hampak ye.

Buat korang yang berminat nak dapatkan pefume PAPAHUG atau MAMAKISS, beli sahaja secara online melalui link berikut

Instagram : @byshidiesahaq
Facebook :  Papahug Mamakiss

You Might Also Like

0 Budak Suka Minum Bandung Laici