Rahsia Kenapa Susu Fernlead 100% mmmmm Yang Ramai Tak Tahu

1:24 AM

Hi korang. Breakfast apa pagi tadi?
Eh makan roti canai dengan air teh je? Kenyang ke?


Waktu sekolah tadika, masuk sekolah rendah sampai study universiti (al-maklum kampus uni dekat rumah) memang setiap pagi mak akan prepare breakfast untuk anak-anak. Orang tua kata air tangan ibu lebih sedap dari chef restoren kan. Satu benda BBL notice dari kecik sampai besar, mak akan sedia segelas susu untuk kami adik beradik. Even ayah pun minum susu mak tuang dalam gelas. Kalu tak minum, BBL campur dengan bijiran atau buat banana milk shake. Weh sempat sebelum pergi kelas blend pisang dengan susu walaupun dah lambat masuk kelas haha :) 

Nak tahu susu apa kami sekeluarga minum? Semestinya susu Fernleaf - diperbuat dengan 100% susu dari New Zealand. Gituh feeling minum susu lembu negara sejuk. Kekadang tertanya kenapa mak selalu beli susu Fernleaf tiap kali shopping barang dapur.


Rupanya....

1. Susu paling terbaik dari ladang New Zealand
Kat sana, farmer Fernleaf mengusahkan ladang secara semulajadi iaitu memberikan kebebasan lembu untuk meragut di padang rumput yang subur. Bila lembu tak stress hasilnya susu lebih berkhasiat dan penuh nutrien penting lain seperti vitamin A, vitamin D dan protien berkuali tinggi. Lagi satu susu terhasil dari sumber makanan semulajadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap oleh tubuh badan. Padan la sedap minum setiap hari.


2. Bukan semua lembu tenusu diberi makan rumput
Ya betul, compare New Zealand dengan tanahnya yang subur, kadar hujan yang baik dan cahaya matahari yang banyak menjadikan ladang rumput salah satu tempat terbaik di dunia untuk menghasilkan susu.

Malah NZ salah satu negara yang lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas, tanpa dikurung dalam kandang dan rumput disana berkualiti tinggi supaya menghasilkan susu berkhasiat berkualiti tinggi. Mesti lembu berkejaran sana sini dalam ladang makan rumput dengan view bukit cantik, cuaca sejuk dan gembira. Okay pasang lagu Bollywood. 


In fact, lembu tenusu menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari cerah secara tak langsung lembu tersebut mendapatkan vitamin D yang sihat. Sebab tu lembu tenusu Fernleaf mengeluarkan susu dengan tahap Vitamin D yang lebih tinggi berbanding lembu tenusu lain yang sering terkurung dalam kandang. Mooooo....

3. Lembu tenusu dengan susu semulajadi
Dengan rumput berkualiti tinggi, iklim yang selesa, udara dan air yang bersih so lembu berasa happy dan off course menghasilkan susu secara semulajadi tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak susu. Nice kan

4. Pakar tenusu 
Dengan lebih 140 tahun pengalaman dalam perladangan tenusu tak hairan peladang-peladang Fernleaf sangat bangga dengan kerja dorang untuk memastikan kualiti tertinggi setiap peringkat pengeluaran susu dari sumber air yang bersih, rumput berkualiti tinggi hingga produk sedia untuk korang minum setiap pagi bersama roti bakar.

Lagi pun susu Fernlef ada tiga variasi iaitu Full Cream, Low Fat dan Chocolate. Kalu budak-budak biasanya dorang prefer minum susu periasa coklat dan wanita nak nak diet boleh minum segelas susu rendah lemak.  


Even BBL sendiri yakin susu Fernleaf penuh 100% manfaat terjamin dari New Zealand. Yeah 100% mmmmm...dari segelas susu hingga titisan terakhir. Tengok la video saya enjoy minum susu dengan straw spek ni. Sejuk kening gitu hahaha



Sebelum tidur memang BBL akan minum segelas susu untuk  senang nak mengantok dan tidur lena. Kadang-kadang orang dewasa susah nak tidur.Mungkin sebab stress kerja kot. Dengan susu Fernleaf setel masalah susah nak tidur. 

Saya dah minum susu Fernleaf hari nie.. korang sudah?

You Might Also Like

0 Budak Suka Minum Bandung Laici