Zaman Budak : L Untuk Lelaki & P Untuk Perempuan

9:52 PM

Assalamualaikum & hello there,

Dulu zaman budak-budak BBL selalu ikut ayah pergi bandar. Bila lalu depan parking motor mesti perasan ada sticker L & P bawah plate motor. Nak tahu apa BBL fikir bila tengok sticker L & P? 

No 1 - Jantina owner motor 


BBL cakap dalam hati, kalu sticker L mesti tuannya lelaki walapun naik motor skuter. Sebabnya kat sekolah kan cikgu ajar alphabet ABC, L kan untuk LELAKI.

dan bila nampak sticker P...


Stiker P kat motor Yamaha RD 125 Lc terus cakap dalam hati, ni mesti orang perempuan bawak. Gangster betul perempuan naik motor race ni. Betul la kan P kan perempuan. 

No 2 - Lesen L untuk lelaki & Lesen P untuk perempuan

Ni kes zaman tingkatan 3, waktu tu abang sedara baru je dapat lesen L. Terdengar la abang sedara borak dengan mak cik yang dia minggu depan ada test untuk lesen P. Terus BBL mencelah, 

BBL : eh abang ni kan dah ada lesen L nak buat apa amik lesen orang perempuan, kan lesen L untuk lelaki & lesen P untuk perempuan, dengan penuh hujah siap gaya tangan lagi.
Mak cik & abang sedara  serentak : ha?....

*tiada haiwan terlibat dalam adegan hujan taufan berleter.. sob..bob... T,T

Nasib baik sekarang dah tahu apa beza sticker L & P. 

BBL ~ selamat menonton sekali lagi
o( ̄ρ ̄)o

Ai tak kan baca sorang je..kongsillah dengan kawan-kawan di....

You Might Also Like

10 Budak Suka Minum Bandung Laici

  1. Ok yg ni makcik pun ingat macam tu dulu dulu....ngeee

    ReplyDelete
  2. saya tak pernah terfikir pulak macam BBL fikir.
    hehe.. ^_^

    ReplyDelete
  3. hahahah.. dulu akak pun selalu fikir macam tu.. rupanya... kihkihkihhh

    ReplyDelete
  4. zaman kita bebudak semua naive aje.. bebudak zaman skarang advance da semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak sekarang dah maju, jauh berbeza dengan budak zaman 90 an

      Delete

Jadi BFF Instagram BBL

Blog Arkib

LIKE Fan Page BBL