Kulit Muka Kekal Fresh, Berseri Dan Bebas Jerawat Dengan AHA.BHA.PHA 30 DAYS MIRACLE Some By Mi

9:02 AM

Hi korang. Sebenarnya nak tergelak taip entri ni sambil tersimpul malu pun ada. Eh ce citer..ce citer. Nak pendekkan story, 3 hari lepas BBL ke Terengganu teman member untuk setel down hal konvo dan pick up kereta nak hantar balik Kedah. Biasalah bila 3 bulan tak jumpa geng classmate mula sembang bermacam cerita. Oh ya member tu umur 20 tahun dan ada gap 8 tahun macam tu dengan BBL. Guest what bila rakan-rakan dia start tanya siapa dan umur terus masing-masing pandang muka member sebab tak percaya umur tak macthing muka nerd BBL. Lepas tunjuk ic baru cakap untunglah muka baby face. Ceh..mula la godek petua saya maintain kulit muka sihat dan bersih dari jerawat. 

Sebenarnya korang pun sama boleh ada wajah sentiasa nampak muda. Caranya mudah sahaja kenalah jaga muka dengan cuci time bangun/sebelum tidur, sapu toner lepas cuci, pakai serum dan sapu pelembab muka. Ini rutin wajib setiap hari tak kisah lelaki atau perempuan. Wajah tak ada jerawat tak semestinya tak perlu cuci muka tapi kena sentiasa peka untuk make sure kulit muka sentiasa bersih dari pencemaran, debu dan cahaya matahari.


Some By Mi - AHA-BHA-PHA 30 DAYS MIRACLE

Rasanya tak perlu lagi BBL introduce tentang brand Some By Mi yang cukup famous kalangan fans k-beauty. Bagi korang tak kenal, usah risau mana tahu nanti jatuh cinta selepas guna rangkaian AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Some By Mi yang terdiri dari sabun, toner, serum dan krim pelembab. Seperti skincare lain, 4 step ni sangat penting untuk make sure kulit muka sentiasa fresh, bersih, maintain berseri dan awet muda. Dengan set lengkap AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle anda boleh rasa perbezaan selepas 30 hari. So jom kita start!


Meh saya nak explain rutin penjagaan muka yang cukup simple dengan Some By Mi.

Dah masuk 2 minggu saya cuba set AHA.BHA.PHA 30 DAYS MIRACLE Some By Mi dan hasil setakat ini cukup berpuas hati terutama bila tengok muka sendiri dalam cermin. First kita unboxing dulu dan try cuci muka. Apa yang BBL suka semestinya bau aroma daun teh saat gosok sabun kat muka. Kemudian tuang toner atas tapak tangan dan tepek kat muka, dah setel titikkan serum sekitar pipi, dahi serta dagu dan oles krim pelembab untuk kulit muka kekal lembab dari pagi sampai lewat petang. Oh ya serum Some By Mi tak berminyak, tak melekit dan cepat menyerap dalam kulit. Baru confident nak keluar dari rumah.


Malah bau wangi dari pokok tea tree oil yang berkesan merawat kulit dari jerawat dan beminyak. Tu buat saya jatuh hati guna produk Some By Mi ni. 

Aha Bha Pha 30 Days Miracle Cleansing Bar

Sabun bar dengan fungsi membersihkan muka untuk hasil kulit lebih bersih dan lebih berseri daripada sebelumnya! set Some By Mi ni mengandungi abstrak Pokok Teh 10,000ppm, AHA.BHA.PHA / Niacinamide 2% serta ekstrak 20 jenis tumbuhan alam. Sesuai bagi penjagaan kulit, mencerahkan, melembapkan muka selepas sehari penat terdedah cuaca panas/aircond.

AHA: Mengeluarkan kekotoran dan kepingan sel kering dari permukaan kulit.
BHA: Mengecilkan liang-liang, mengeluarkan kekotoran tersumbat dan sebum.
PHA: Mengelakkan kehilangan kelembapan kulit, membuang sel kulit mati

Tips Cara Nak Guna
1. Gosok lembut pada pipi anda
2. Gosok hidung ke atas dan ke bawah
3. Urut sekitar dahi anda di bawah garis rambut
4. Gosok berhati-hati dekat mata dan mulut anda. Kan masuk sabun pulak


Aha Bha Pha 30 Days Miracle Toner 

Step kedua guna toner sebagai exfoliator yang berkesan untuk beri kesegaran pada kulit selepas mencuci dengan sabun. Jangan terkejut anda boleh dapatkan kulit selembut kulit bayi dalam masa 30 hari sahaja. Btw ini Toner Miracle terbaik pernah BBL cuba. Sesuai guna setiap hari okay. Lagi satu PH toner rendah sangat membantu mengekalkan kelembapan muka, elak kulit muka cepat kering dan sesuai untuk kulit sensitif, kulit kering dan kulit berminyak. Malah berkesan untuk hilangkan whitehead sekitar pipi dan hidung.

BBL dapat tahu toner ni terjual lebih 400 000 botol dalam masa 3 minggu. Impressive betul. 


Tips Cara Nak Guna
Selepas cuci muka pada waktu pagi dan petang, tuang toner atas kapas, sapu atau tampal kat kulit muka yang korang rasa kering terutama pipi & dagu dan biarkan ia menyerap dalam 2-3 minit. 


Aha Bha Pha 30 Days Miracle Serum 

Dah tepek-tepek toner kenalah pakai Serum. Berkesan untuk menegangkan kulit dengan Centella Asiatica Extract sebanyak 14.5% dan Melaleuca Alternifolia (pokok teh) Air Lead 10,000ppm serta mengembalikan tekstur kulit licin dengan komponen AHA.BHA.PHA bagi membuang sel mati.


Cadangan penggunaan
Titik 3-4 titis pada muka dan urut perlahan. Cepat kering meresap & tak melekit pada tangan. 

Aha Bha Pha 30 Days Miracle Cream 

Menggunakan ekstrak Centella Asiatica dan Madecasoide berkesan untuk maintain kulit sihat dan melembapkan wajah ekstrak dengan bahan semulajadi yang perlahan-lahan mengelakkan kulit kering dan akan menjadikan tekstur kulit anda lebih lembut. Krim Miracle Some By Mi ini mengandungi ekstrak pokok teh 10,000 ppm dan ekstrak daun 70% centella sebagai bahan utama.


Selepas dua minggu guna set AHA.BHA.PHA 30 DAYS MIRACLE Some By Mi nampak ketara muka lebih fresh, bermaya dan cerah. Lagi satu set Some By Mi ni mencuci liang pori dari dalam, mencerahkan kulit dan melembapkan kulit muka. So masih ada lagi 14 hari untuk BBL comlete cabaran 30 hari penjagan muka AHA.BHA.PHA 30 DAYS MIRACLE Some By Mi. Saya amat syorkan korang guna set Some By Mi bagi mereka yang pentingkan penjagaan wajah yang sempurna dan mahu bebas dari masalah jerawat. Siapa tahu lepas dah guna makin bersih muka dari jerawat kan. 


Harga Produk

Sabun RM70
Toner RM75
Serum RM98
Cream Retail RM118 PROMO RM80 je


So ini hasil pada muka saya selepas 2 minggu menggunakan AHA.BHA.PHA 30 DAYS MIRACLE Some By Mi. Masih berbaki 14 hari untuk complete 30 hari penjagaan. Memang terasa kulit agak cerah since muka dah agak gelap akibat sunburn bawa motor pergi kerja. Liang roma pun dah mengecil sikit dan muka kurang berminyak terutama waktu tengahari.


Btw produk Some By Mi boleh beli secara online terus dari website bawah


FB : kbeautyluxury | IG : @kbeautyluxury

Telefon / whatsapp : 019-3873526

You Might Also Like

1 Budak Suka Minum Bandung Laici