Ads Nufnang

Beli Tiket Bas Secara Online

Saturday, November 7, 2015

Empat Amalan Baik Sebelum Tidur


Assalamualaikum & hello there,


Sejak dua minggu ini, BBL susah sangat nak tidur malam. Dah puas minum susu suam sebelum tidur, basuh kaki, blogwalking sambil baring & tonton video dalam YouTube tapi tetap ambil masa sebelum terlena. Itu pun dah dekat pukul 3 pagi baru tut dah senyap tidur. Jika korang pun ada problem macam BBL, ini tips yang mungkin berkesan jika susah nak tidur malam. 


1. Baca surah Al-Ikhlas ( 3 kali )
BISMILLAAHIRRAHMAA NIRRAHIIM, QUL HUALLAAHU AHAD'. 
ALLAAH HUSSAMAD' LAM YALID WALAM YUULAD
WALAM YAKUL LAHUU KUFUWAN AHAD

2. Selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W ( 3 kali )
ALLAAHUMMA SHALLII' ALAA SAIYYIDINA MUHAMMAD
WA'ALAA AALLI SAIYYIDINA MUHAMMAD

3. Beristighfar ( 3 kali )
ASTAGHFIRULLAH HAL' ADZIM
AL LAZHI LAA ILAAHA ILLAA HUWAL HAYYUL QAYYUUM WA ATUUBU ILAIH

4. Bertasbih ( 3 kali )
SUBHANALLAAH WALHAMDULILLAAH
WALAA ILAAHA ILLALLAAH HU WALLAH HU AKBAR

Yang penting sentiasa amal sebelum tidur. Jangan hari ini sahaja buat tapi esok, lusa, minggu depan dah tak amal. Dah jom kita tidur. 

BBL ~ mengantok mata
(-‸ლ)

Ai tak kan baca sorang je..kongsillah dengan kawan-kawan di....

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...