Trendi, Cara Baru Terokai Kuala Lumpur & Petaling Jaya

3:38 AM

Assalamualaikum & hello there,

Tahu tak ada banyak sangat tempat menarik dalam Kuala Lumpur dari restoren makan, pusat membeli belah, kawasan tarikan utama hinggalah event best sekitar ibu kota. Tak ramai tahu ke mana nak pergi bila datang bercuti ke KL. Balik-balik visit KLCC & Bukit Bintang je kan. 

Kini tidak lagi dengan Trendi - rakan travel anda. Istimewa bila anda menginap di Hotel Dorsett Kuala Lumpur di mana setiap bilik akan tersedia telefon bimbit Trendi. 

Bagaimana telefon Trendi boleh membantu?

Telefon ini memang khusus buat tetamu hotel yang menginap di Hotel Dorsett. Selepas check in mesti nak keluar berjalan tempat best di KL kan tapi mungkin sukar dari pengunjung luar dari Malaysia. Lengkap dengan simkad tempatan, pengguna boleh membuat panggilan ke luar negara dengan kadar rendah selain telefon ini dah ada sambungan internet. Boleh surfing internet atau whatsapp dengan mudah.

Dalam telefon ada 6 ikon utama - Highlight, Shopping, Dining, Leisure, Adventure & Specialty. Jika pelancong nak tahu tempat menarik untuk ativiti lasak mungkin dia boleh ke Jumpstreet Trampoline Park Petaling Jaya atau nak makan di restoren berlatar belakang pemandangan Kuala Lumpur, SkyBar di Hotel Traders. Setiap ikon mempunyai sub-sub pilihan tempat lagi banyak. Lebih banyak choice tempat untuk lawat kan.


Baru-baru ini Trendi bekerjasama Hotel Dorsett dalam menyediakan perkhidmatan ini buat pertama kali dalam Malaysia. Mungkin sekitar London dah ada services sebegini di mana setiap bilik ada iPad lengkap maklumat tempat menarik hinggalah restoren halal sekitar kawasan London. Tak payah buka internat nak surf satu-satu. Kini giliran Malaysia perlu menyediakan pakej seperti begini.


Alvin Koh (kiri) Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan bergaya Travel, Zuger Antarabangsa menyampaikan Christina Toh, Kawasan Pengurus Besar Dorsett Kuala Lumpur dengan tanda penghargaan pada sidang akhbar itu atas sokongan Dorsett Kuala Lumpur dan perkongsian rasmi dengan Trendi.


Alvin Koh, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Trendi Travel, Zuger International yakin Trendi akan membangunkan pengalaman pengembara apabila meneroka sebuah negara baru, dan bersedia untuk membentuk satu era baru kemudahan sambungan dan kesederhanaan untuk pelancong, hotel dan peruncit di Malaysia dan di seluruh negara-negara rakan.


Trendi Travel - secara rasmi hanya terdapat di Dorsett Kuala Lumpur - adalah terkini teknologi canggih untuk memasuki pasaran pelancongan dan hospitaliti dan, pertama bersepadu sepenuhnya pekerja rencam perjalanan elektronik di dunia yang dibangunkan di Malaysia untuk dunia.

So, lepas ini senang nak jelajah satu KL dengan Trendi Travel. Korang boleh memilih untuk travel dengan public transport atau GrabCar. Oh ya, telefon ini dah lengkap dengan semua kemudahan seperti peta Kuala Lumpur, peta aliran tren hinggalah infomasi mungkin berguna kepada pelancong. 


*Buat masa ini, Trendi hanya ekslusif di Hotel Dorsett Kuala Lumpur. Mungkin akan berkembang ke hotel lain pada masa depan.


Nak maklumat lebih lajut, klik aje


BBL ~ berguna betul Trendi ni
o( ̄ρ ̄)o

Ai tak kan baca sorang je..kongsillah dengan kawan-kawan di....

You Might Also Like

3 Budak Suka Minum Bandung Laici

  1. menarik! boleh bawak keluar bilik tak phone tu?

    ReplyDelete
  2. Bestnya! Harap-harap lepas ni berkembang kat luar KL pulak, Penang ke Melaka ke, okay jugak.

    http://nurulzayani.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. menarik, tapi phone tuh boleh guna dalam bilik ja ke atau boleh bawa ke mana2?

    ReplyDelete