Perutusan Khas Untuk Rakyat Malaysia

12:00 AM


54 tahun dahula, datuk & nenek kita tak pernah terfikir akan menyambut
hari Kemerdekaan negara serentak dengan Hari Raya Aidilfitri & 
tahun 2011 pertama kali dalam sejarah, Malaysia akan meraikan 
dua perayaan rasmi negara serentak, Hari Kemerdekaan Negara & Hari Raya Aidilfitri. 
Tapi tak kisahlah sebab hari kemerdekaan ditunda & 
akan diraikan pada 16 September depan. 



Bila hari merdeka nanti semua rakyat Malaysia "gembira" sebab 
Malaysia dah merdeka 54 tahun. Yeke ker 54 tahun, 
cuba korang tanya kawan-kawan korang. 
Paling famous, korang akan dapat jawapan,
 "kita dah merdeka 52 ke 53 tahun?" 
"ntah, tak ingat" "jap, nak tweet, tanya kat geng tweet". 
Come on guys! kita dah merdeka 54 tahun, dah setengah abad. 
Itu pun ada lagi rakyat Malaysia tak ingat,
Itu belum tanya nama-nama perdana menteri.
 Sure lingkup habis, tongang terbalik. 
Kesian.. ye BBL memamahi ada kawan-kawan BBL 
zaman sekolah menengah anti-subjek sejarah sebab
banyak sangat fakta nak kena baca kan? 
Tapi tak kan ulang tahun kemerdekaan tak ingat. 
Tetiba dah membebel macam mak nenek pulak.



Korang ada kibarkan jalur gemilang?
ada tapi tahun lepas lah. Tahun ni belum gantung lagi.
Malas nak gantung. Puasa kan..penat...
Itu belum citer pasal bendera Malaysia,
pernah kawan BBL curi bendera kat tiang lampu
semata-mata takut kena marah dengan warden sebab
setiap bilik kena gantung bendera.
Tak kan bendera tu pun nak kena curi.
Kesian....

Kenapa sejak kebelangan ini persediaan nak sambut hari merdeka
dah kurang "sengat". Tak macam awal 2000, nak sambut merdeka meriah sangat.
BBL pernah terfikir kenapa kita tak sambut hari merdeka 
macam nak buat pilihan raya? 
kalau parti kerajaan & pembangkang boleh gantung bendera & 
semua advertisment yang merapu sampai
satu pokok penuh dengan bendera & poster.
 kenapa tidak pada hari merdeka?
kan?


Jadi korang renungkan apa BBL citer ni.
Kalau tidak kita warga negara Malaysia yang kibarkan 
bendera jalur gemilang, siapa lagi yang akan kibarkan
bendera kebangaan kita itu.




Kibarkan jalur gemilang jika korang sayangkan Malaysia.




BBL ~ 2 kemerdekaan ~ merdeka puasa & merdeka Malaysia.
[=_=]






Jom Jana Pendapatan Sambil Online Facebook, Twitter & Blog. Percuma & Mudah.






seronok baca? apa kata share dengan kawan-kawan...

You Might Also Like

0 Budak Suka Minum Bandung Laici

Jadi BFF Instagram BBL

Blog Arkib

LIKE Fan Page BBL