Tindakan Blogger Selepas Gula Naik 35sen

7:49 PM

HANGAT! Semakin kecik semakin comel jadinya
HANGAT! Antara rokok 'halal' dan 'haram' di sisi undang-undang
HANGAT! Dapatkan t-shirt slang Malaysia percuma je


Selamat pagi bloggers! 
Hari BBL terlebih bangun awal & entah kenapa boleh terbangun awal.
Terlintas kejap kat minda tentang projek 52kg terbengkalai sejak minggu lepas.
Sebenarnya projek 52kg adalah azam 2013 nak kekalkan berat badan 52kg.
Sekarang ni berat BBL selalu berubah antara 50kg - 53kg.
Pagi syawal lalu berat BBL jadi 49kg, dah lama tak nampak angka 4 dalam penimbang.
Maka hari ni kena naikan semangat untuk angka 52 dengan warn up jogging sebelum petang 
ni ke gym untuk naikkan musle tak seberapa.


Ada jugak kawan tanya kenapa tak minum protien kasi up muscle.
Oh tidak, nanti BBL nampak gemuk kalu tak exercise selalu, lebih baik jadi slim fit
supaya nampak muat dengan baju sekarang ni.

Lagi pun gula dah naik 35sen & mak BBL agak membebel harga gula jadi RM3.00.
Bagi blogger berkeluarga mungkin agak terbeban bila anak-anak mintak buat air sunquik.
Wot..wot kena kurangkan minum air manis kat rumah tapi tak payah risau
sebab BBL dah lama aktif program 3liter air kosong setiap hari.
Memang mula-mula nampak 3liter tu macam 3 lori tangki tapi azam kena kuat nak sihat.
Sekarang ni 3liter kadang-kadang tak cukup, mungkin sebab bawa pergi kelas sekali.

Pesan BBL tolong perbanyakkan minum air kosong, sekarang cuaca tak menentu.
Kan deman tak berupdate blog pulak. Train otak semasa minum air kosong seolah-olah
sedang minum air jus strawberi atau ingat balik waktu bulan puasa, 
dapat air kosong dah lega.

Cukup dulu, BBL tengah nak naikan semangat untuk pergi gym petang nanti.

Pesanan kidmat masyarakat dari Kementerian Kesihatan Malaysia


BBL ~ selamat minum air kosong
m [~.~] m

HANGAT! Semakin kecik semakin comel jadinya
HANGAT! Antara rokok 'halal' dan 'haram' di sisi undang-undang
HANGAT! Dapatkan t-shit slang Malaysia percuma je

Ai tak kan baca sorang je..kongsilah dengan kawan-kawan di...

You Might Also Like

14 Budak Suka Minum Bandung Laici

  1. air kosong? ahhh tidakkkk!
    -pencinta air manis-

    ReplyDelete
  2. ok. baiklah. minum air kosong je sekarang ni.. (ikut arahan tuan blog ni ) hihi
    gambar 'packaging' baru gula tu menakutkan.. huhu.. walau dibuat gurauan tapi, rasa macam tak sesuai la..

    ReplyDelete
  3. huhu. sedih tak boleh manis2 lagi buat air. heee

    ReplyDelete
  4. x lama lagi keluar la bungkusan gula mcm tu.. heheh

    ReplyDelete
  5. lepas ni buat air guna gula merah la kot..hehe

    ReplyDelete
  6. seram la yumida tgk pic kat palstik bag tu bbl
    kurangkn minuman manis
    bykkn minuman air suam..mcm bbl..kan kan

    ReplyDelete
  7. hilang dah 1 makanan seut huhu

    http://www.aimiemokhtars.com/

    ReplyDelete
  8. kalau bungkusan baru gula cam gitu..mmg ramai la x ratah gula..hehe

    ReplyDelete
  9. Dengan cuaca tak menentu ni..hujan setiap hari dan kadang kala panas terik memang perlu minum banyak air masak je :)

    ReplyDelete
  10. lps ni kita semua kena biasakan minum air kosong je lah hehehe

    ReplyDelete
  11. drink more plain water for better life..hahaha ^_^

    ReplyDelete

Jadi BFF Instagram BBL

Blog Arkib

LIKE Fan Page BBL