Kasih Ibu Pada Bento

10:07 AM

HANGAT! - Pelan internet RM1 sehari
HANGAT! -  Tiket ke rumah terbuka Astro
HANGAT! - Ucapan hari jadi


Waktu makan zaman sekolah rendah sehingga menengah memang kenangan indah bagi BBL.
Dari darjah 1 sampailah tingkatan 5, BBL bawak bekal pergi sekolah sampai
ada kawan cemburu sebab BBL sorang je bawak bekal.
Bukan sebab mak tak kasi duit belanja tapi BBL bukan jenis suka beratur,
kadang-kadang menu kantin tak sedap & harga cekik duit poket lebih.

Port biasa BBL makan mestilah dalam kelas sebab kat belakang kelas ada
sudut macam library mini - padahal tempat lepak je lebih.

Di Filipina, seorang ibu sangat kreatif menyediakan bekalan makan
untuk 2 orang anaknya. Setiap hari, ibunya akan menyiapkan
sarapan atau makan tenghari dalam bekas bento.
Bayangkan kalu tiap-tiap hari mak sediakan makanan dalam bento.
Memang berselera budak-budak sampai BBL nak jugak makan dalam bento.
Menu sedap, comel & berkhasiat. Al-maklum ibunya seorang jururawat.


Untuk lebih inspirasi follow acc Instagram ni


BBL ~ kena rajinkan diri hias bento
[=.=]


HANGAT! - Tiket ke rumah terbuka Astro
HANGAT! - Ucapan hari jadi
HANGAT! - Pelan internet RM1 sehari

Ai tak kan baca sorang je..kongsilah dengan kawan-kawan di...

You Might Also Like

2 Budak Suka Minum Bandung Laici

Jadi BFF Instagram BBL

Blog Arkib

LIKE Fan Page BBL